Zuidoost-Azië.reismee.nl

Op weg naar Luang Prabang

Op weg naar Luang Prabang

Geen spannende verhalen: we moeten gewoon in twee dagen op een prettige manier naar Luang Prabang.

Zaterdag 16 januari: naar Nongkhaiw

Na 4 dagen Luang Namtha gaan we vanuit Noord Laos naar het zuidoosten. Een rit van bijna 300 km die we, met stops, in 8 uur doen. We rijden door een bergachtige omgeving. Een mooie rit met een heerlijk zonnetje en zo'n 25-27 graden. Nongkkaiw ligt prachtig aan de rivier Nam Ou, omgeven door een karstgebergte. Schitterend.

We blijven hier maar een nacht. Eigenlijk een tussenstop op weg naar Luang Prabang.

Zondag 17 januari: naar Luang Prabang met een bezoek aan de Pak Ou-grotten.

Vandaag gaan we echt een stuk naar het zuiden, naar Luang Prabang. Onze eerste stop vandaag is bij de grotten van Pak Ou. Deze grotten bereik je met een longtail-boat. De grotten zijn uitgehouwen in de kalksteenrotsen, die steil uit het water oprijzen. In deze grotten bevinden zich ca. 4000 boeddhabeelden in allerlei vormen en maten, die er in de loop van de eeuwen zijn neergezet. De lager gelegen grot, Tham Ting, bevat de meeste en mooiste beelden. De hoger gelegen grot, Tham Phum, bereik je door ruim 200 flinke traptreden te klimmen. Dat laatste hebben we gedaan, maar de beloning was schamel: de eerste grot bevat veel meer en mooiere beelden.

We gaan met de boot verder over de Mekong naar Luang Prabang, waar we tot en met dinsdag blijven.

Reacties

Reacties

margot

Lieve en Gerard,
Wat een mooi en eenvoudig verhaal over jullie tocht met de boot en in de grotten.
De foto's zijn schitterend ! De laatste zin in je verhaal : we gaan met de boot over de Mekong, klonk me bekend in de oren....
Maar wat een andere wereld... Fijn om dat te kunnen beleven !Liefs, Margot

Bernadette

Lijkt me een geweldige reis! Geniet ervan!

Liefs, Bernadette

Tanja

Lieve Geer en Ing,
Heerlijke verhalen, ik zag het al helemaal voor me hoe jullie lagen te slapen onder het toeziend oog van 2 giechelende dames, hahahaha!!!! Wel een belevenis lijkt me om echt bij de locals te logeren, dan zie je pas echt hoe men daar leeft. Prachtige kleurrijke foto's met vrolijke kindersmoeltjes maar ook die van die oude dame is bijzonder. Als ik de foto's bekijk zijn jullie echt terug in de tijd gegaan, die kinderen die spelen met oude banden en een stok.... voor mij foto's uit de kindertijd van mijn opa en oma.
Geniet lekker verder, we zien de foto's en verhalen wel weer verschijnen.
Liefs!!

Paul

LP is een leuk stadje. Vergeet niet om om 5uur het ochtendritueel van de monniken te gaan bekijken!

Gerard

Ha Paul,
Dat staat gepland voor morgenochtend. Heb me goed laten informeren over strategische posities voor foto's. De BBQ gaat het niet worden: Ingrid is op vakanties parttime-vegetariër.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!