Zuidoost-Azië.reismee.nl

Verwarrend Vang Vien

Zaterdag 23 januari 2016: verwarrend Vang Vieng

Vang Vien ligt prachtig aan de rivier de Nam Song omgeven door karstgebergte en heeft daardoor een typisch zuid-oost Aziatische aanblik. De rivier is zeer geschikt voor kanoën, met hier en daar een stroomversnelling. Je kunt er ook grotten bezoeken. Dat is de mooie kant van Vang Vien.

De keerzijde is de grote stroom toeristen, die het stadje zelf volkomen verpest. De Laotianen doen hetzelfde als in bijvoorbeeld Spanje gebeurde met Marbella en Tormolines. Het stadje wordt volgepropt met afzichtelijke gebouwen inclusief verdiepingen hoge hotels, die het uitzicht op de fraaie omgeving verpesten zo niet helemaal wegnemen. Daarnaast iets persoonlijks: ik heb een hekel aan al die po...herrie van veel te harde muziek. Enige zelfreflectie brengt me bij de (dis)kwalificatie: een IDL-tje oftewel Is De Leefijd...

We kwamen gisteren laat in de middag aan in ons prachtig aan de rivier, aan de rand van het stadje gelegen hotel met bungalows. We hadden vandaag slechs een paar uur om iets van de omgeving te bekijken. Om elf uur vertrokken we alweer naar de hoofdstad van Laos, Vientiane. Gisteren en vandaag was het lekker warm met temperaturen boven de 30 graden. Morgen draait de wind, volgens de voorspelling, naar noord-oost en krijgen we drie dagen een koufront: zijn we even solidair met jullie in Nederland. Overdag tussen de 15 - 20 graden en kans op regen. We zien wel!

Op weg naar Vientiane stopten we net even buiten Vang Vien bij een marktje waar vooral vis werd verkocht. Totnutoe heb ik geen foto's van allerlei dieren, die je op marktjes ziet geplaatst. Zoals gebruikelijk eten ze in Laos bijna alles dat beweegt; een beetje rekening houden met onze gevoelige zieltjes. Dit keer wel wat foto's daarvan, omdat het nu wel door de censuur heenkwam.

We zijn nu halverwege onze reis door Laos en Cambodja. Resteert nog een week in het zuiden van Laos met een mooi programma en een week Cambodja met aan het eind 2 dagen voor Ankhor Wat.

ad

Mooie Verhalen en leuke foto's !!!

Danny

Hoi Gerard en Ingrid,

Prachtige foto's weer, we genieten een beetje mee!

Groet,

Danny en Wilma